Sayfalar

12 Ara 2015

YAPRAK DÖKÜMÜ / OKUDUM 83



Günaydınlar....
Türk klasiklerini ara ara şenliğe sıkıştırıyorum. Güz ile ilgili bir kitap okumam gerekiyordu ve benim aklıma hemen Yaprak Dökümü geldi. Güz mevsimini en güzel çağrıştıran kitaplardan biri. 
Ve tabii hikayedeki gibi aile fertlerinin sonbahar yaprakları gibi tek tek dökülmeleri.
Dizi yapılmıştı, İzleyenleriniz olmuştur. Ben ilk zamanlar severek izliyordum ama sonrasında, klasik. Uzadıkça uzadı :(
Neyse kitap çok daha güzeldi. Sıkılmadan severek okudum. En kısa zamanda mutlaka ama mutlaka kitaplığımda yerini alacak :)

Ali Rıza Bey'in saplantılı şekildeki dürüstlük dürtüsü ile Kaymakamlık görevinden istifa edip baba ocağı İstanbul'a döner. Bir iş bulup çalışır ve aile içinde ne olduğundan bihaber bir şekilde zamanını geçirmekte. Sanır ki çocukları kendi gibi dürüstlüğü ve namusu en önde tutar. Üç kuruş geçime eyvallah derler. Ama aslında olay öyle değildir. Yine bir olaydan dolayı işinden çıkıp evde oturmaya başlayınca herkesin çirkinleşen yüzünü görmeye başlar ve olaylar yavaş yavaş gelişir. 
Kitap kısa. Okusanız bir günde bitirebilirsiniz. Bence kitaplıkta yerini alması gereken kitaplardan biri...

Yaprak dökümü
Reşat Nuri Güntekin
İnkilap Yayınevi
135 sayfa

'Yaprak Dökümü'nde Reşat Nuri Güntekin, bir memur ailesinin gelir darlığı ve ahlâk düşkünlüğü içerisinde parçalanıp çöküşünü, ustalıklı bir dille anlatıyor. Toplumsal yönü ağır basan bir roman. Eski görenek ve ahlâk anlayışına bağlı kalan bir küçük bürokratın, değişen sosyo-ekonomik koşulların berillediği yeni hayatını yadırgaması başarıyla sergileniyor.


2 yorum:

  1. İç ağrıtan ve de aile üyelerinin birbirlerini anlamadıkları iletişimsizliği anlatan bir hikaye. Ben de pek sevmemüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı bence iyi ama dizi uzadıkça uzadı :(

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...