Sayfalar

2 Kas 2015

BEBEKLER İÇİN BEZELYE YEMEĞİ


Günaydın...
Berfin'e hiç yemek yedirmiyor muyum diye merak edenler olabilir. 
Yedirmez miyim !!! Bizde BLW yöntemini uyguluyoruz. Blw'ye başlayan yada başlayacak olan anneler için yazacak çok şeyim var. Ama şunu bilsinler ki çok pis bir dönem sizi bekliyor. Biz baharda başlayıp, yazın tam gaz vermiştik. Ve inanın yazın günde yeri geliyordu günde 3 posta yıkıyordum. O yağlı eller hep kafada :(

Yani çok zor ve sabır isteyen bir yöntem ( tabi her bebeğe göre değişir. Kimisi daha çabuk adapte olabilir). Pislikten şikayet etmeyeceksiniz. 

Neyse gelelim tarife. 
Bu tarifi yapalı çok oldu ama malum buralarda olmayınca yayınlamak şimdiye kısmet oldu ...
Ben ilk zamanlar Berfin için ayrı yapıyordum o yüzden çok küçük bir tencerede yapıyordum ve çok az miktarda.

Bebekler için Bezelye Yemeği (+ 8 ay)

Bezelye (ayıklanmış)
soğan ( minik doğranmış)
havuç (soyulmuş, büyükse bölünmüş)
sarımsak (bütün)
domates (rendelenmiş ve alerji yapmıyorsa)
patates (soyulmuş ve bölünmüş)
sızma zeytinyağı

Ben bütün malzemeleri çiğden koyardım. Tencerenin en altına soğanları minik minik doğruyoruz 
üzerine bezelyeleri ilave edip havuç ve patatesi ilave ediyoruz. En son üzerine sarımsak ve rendelenmiş domates ilave edip kapağını kapatıp kısık ateşte pişiriyoruz.
Ben normalde yemeklere kıyma ilave etmiyorum. Ama et, kemik veya tavuk suyu ilave ediyorum. Eti et olarak tüketmesini sağlıyorum böylece ne kadar protein aldığını biliyorum. Ama arada yemekleri kıymalı veya etli de yaptığım oluyor. 
Pişip altını kapattıktan sonrada en son üstüne sızma zeytinyağı ama eser miktarda ilave edip ılıktan biraz daha soğuk olunca önüne koyuyorum. 
Hayvancıklar iştahla bekliyorlar.

Afiyet olsun...



4 yorum:

  1. ellerine sağlık bende deneyim balla böcüğüm için :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin balla böcüğün kocaman adam olmuş. Annesi de yaparsa afiyetle yer :) Sevgiler benden :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık Gülaycım,afiyet olsun kuzucuğa:))sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursencim çok teşekkür ederim. Hem buraları, hem de sizleri çok ihmal ettim. Ama geçenlerde senle ilgili çok güzel bir haber aldım. Keyifli öğretiler dilerim sana. Çok öpüyoruz :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...