Sayfalar

18 Nis 2015

MÜLKSÜZLER / OKUDUM 21


Günaydın...
Artık bahar kendini iyiden iyiye hissettiriyor.
Bu aralar çok kitap okuyamıyorum ve bunun üzüntüsünü yaşıyorum.
Bizim minik cadı bu aralar daha fazla ilgi bekliyor çünkü. 
Hoş daha kış okuma şenliğinde okunup yorumlanmamış kitaplar var. 
Her hafta bir tanesini yazsam sanırım biter :)
"Devrimi satın alamazsınız. Devrimi yapamazsınız. Devrim olabilirsiniz ancak. Devrim ya ruhunuzdadır. Ya da hiçbir yerde değildir".Aranızdan bu cümleyi hatırlayanlarınız vardır. 
Le Guin'in Yer deniz serisini okuduktan sonra diğer kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyordum.
Kitap bir klasik .
Üstelik pek çok ödül kazanmış, başarısı tartışılamaz bir kitap.
Biraz ağır okunan bir kitap. 
Yer deniz serisindeki bol aksiyon burada yok. 
Daha sakin bir kitap. 
İlk sayfalarda açıkçası hemen kitabın içine giremedim. 
Belki de geçmiş ve şimdiki zaman arasında ki keskin geçişlerden olsa gerek. 
Ama belli bir bölümden sonra artık anlıyorsunuz ve okuması daha kolaylaşıyor. 

İki ayrı gezegen ve iki ayrı yaşam felsefesi.
Bir gezegen bizim dünyamız gibi daha materiyalist diğeri de zamanında bu gezegenin yaşam koşullarından kaçmak için diğer gezegene yerleşmiş ve çok daha barışçıl yaşayan bir halk.
Ki gezegenin yaşam zorluğuna rağmen hep kendi kendine yetebilen bir halk. 
kendilerine ait hiç bir şeyleri yok gibi. 
Kitabın isminin Mülksüzler olması sanırım buradan geliyor.

Mülksüzler
Ursula k. Le Guin
Metin Yayıncılık
336 sayfa
3/4

3 yorum:

  1. Hepimize bol okumalar diliyorum...

    YanıtlaSil
  2. Le guin, en sevdiğim yazardir.

    YanıtlaSil
  3. Okumak okumak okumak... Harika... :)

    Bahar gelsin artık evet hatta yaz gelsin... :)

    Havalar ısındı Gülay Hanım...

    Bu arada, sizi epeydir bekledim ama, artık TD'ye kavuşuyoruz! Hatta ilk video blog'umda! :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...