Sayfalar

18 Ağu 2014

DÖRT / OKUDUM 47


Yatmadan okuduğum bir kitabı paylaşayım dedim. 
Yine okuma şenliği için okunan bir kitap.
Mustafa bey yani kitabın yazarı kitabı imzalayıp hediye olarak yollamıştı. 
Ya bu ara okuduğum kitapların çoğun da niye daha önce yani alır almaz okumadım diye pek kızar oldum kendime.
Bu kitap da onlardan biri. 
Yine okuma şenliği için okunan bir kitap. 
Malum yerli yazarlarla daha yeni tanışıyor haşır neşir oluyorum ama bu kitabı çok sevdim. 
Hani sizi resmen meraktan öldürüyor. 
Kitabın daha ilk sayfalarında garip bir merak sarıyor sizi .
Hani "bu adam ne ayak "diye.
Adam dan kastım tabi ki Kubilay karakteri. 
Okudukça kafamda hiç aydınlanan bir şey olmadı.Bir kaç yerde hafif bir "dank" olayları oldu. 
Eh tahminim kısmen tam olmasa da kısmen tuttu. 
Ama nasıl bir kitaptır. 
Nasıl bir kurgu. 
Ya ben çok sevdim. 
İyi ki tanıdım sizi Mustafa bey.
Sizi tanımamam vesile olan Özlemime yani Kedimin Hobi Defterine'de teşekkür ederim. 
Ben beğendim. 
Evinizde bu kitap varsa okumak için ertelemeyin derim. 
Yoksa ve yeni yazarlar tanımak isterseniz de o zaman mutlaka alın derim. 

DÖRT
Mustafa Sancak
Postiga yayınları
414 sayfa

DÖRT:


Mustafa Sancak'ın, sıradışı bilimsel içeriğiyle adından söz ettirecek, romanı "Dört" 

Orta yaşlarında bir inşaat mühendisi Kubilay doktorların çözemediği bir hastalıkla yaşıyor. Uyuduğunda uyandırılamıyor ve en az on iki saat uyumak zorunda. 
Sadece kendisinin bildiği bir gizemi yaşarken kendine korunaklı bir hayat kuruyor.
Bilime son derece meraklı ve kafa yoran bu adam, hastalığına çözüm ararken uzaydaki konumumuz ve boyutlarla ilgili araştırmalar yapıyor. Fizikçilerle temas kuruyor ve popüler bilimle yetinmiyor.
Orta yaşlarında zengin bir adam, seçkin bir ailenin üyesi Ogeday. Gece hayatıyla ünlü, herkes tarafından sevilen ve özenilen bir adam. Onun da hayatı sadece kendisinin bildiği bir gizem içinde geçiyor. Belalı bir amca ve üzerine titreyen işadamı babasının göz bebeği.
Kendi halinde bir mimar Tuncay ve nişanlısı genç kadın Pınar.
Birbiriyle ilişik hayatlar yaşayan bu insanların hayatı hiç beklenmedik bir noktada birleşiyor.
Dört rakamıyla ilgili ilginç metaforlarla dolu kitapta biraz popüler bilim merakınızı dindirecek bilgiler de var. Rüyalarımızı kontrol edip edemeyeceğimiz 
ve alternatif yaşamları sorgulayacağımız fikirleri de ortaya sunuyor.
Özenle çalışılmış, senelerce üzerinde düşünülmüş bir ilk roman "Dört".
Mustafa Sancak akıcı üslubu, zeki yaklaşımları ve sıra dışı bilimsel içeriğiyle adından söz ettirecek romanıyla akıllarda yer edecek.

"… Eskiden kölelik vardı. Köleler, sabahtan akşama kadar çalışır fakat yine de hiçbir şeye sahip olamazdı. Efendiler ise hiç çalışmaz ama her şeye sahip olurdu. Ben, dâhilik olayına biraz böyle bakıyorum. Normal insanın çok çalışıp yapamayacağı bir işi, sanki dâhi iki dakikada halledebilen bir insanmış gibi gösteriliyor. Yani dâhiler efendi, normal insanlar ise köle gibi bir durum var. 'O, dâhi olduğu için başarılı, ben dâhi değilim ki başarılı olayım,' şeklinde sakın düşünmeyin. İçinizde böyle bir düşünce varsa, hayatta başarılı olmak için iç dünyanızda bir devrim gerçekleştirin ve kafanızdan bu kölelik düzenini kaldırın. 
Dâhi yoktur! Varsa da yoktur! ..."

4 yorum:

  1. ilginç bir kitap..dahiler ve kölelerle ilgili mesaj da ilginçmiş...sen de her işi beceren bir insansın gülaycım ya,bir bakıyorum yemek,bir bakıyorum kitap,bir bakıyorum dekorasyon e bir de hamilesin :) helal olsun :) tekrar söyleyeyim boş koltuğu okuma boş ver :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım . Şımartma beni. Yapılacak daha çok şey varda ben acaip tembel oldum :)
      Tamam okumayayım o zaman ...
      Bir boş vakitte okurum . Maksat boşluk doldurmak olsun :)

      Sil
  2. Bu kitap benim de ilgimi çekti, Keyif Kadını. İnşallah, bir ara okurum. Olasılıksız diye bir kitap var. Okudun mu? Ona benzettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum okummammı.
      Yok o biraz daha farklı ama bu kitap tam senlik.
      Muck

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...