Sayfalar

9 Nis 2014

TAVUKLU DÖVME SALATASI


Günaydın.
Yine çok besleyici ve bana göre çok lezzetli bir salata ile sizinleyim...
Bazı şeyler sadece evdekilerini değerlendirmek adına ortaya çıkıyor.
Bu salata da biraz öyle oldu.
Buna benzer çok salata var. 
Ama bu malzemeler ile görmedim...

Bu aralar çok fazla pazara çıkmıyorum. 
Çıksam da en fazla meyve için ki onu da eşime aldırıyorum.
Annem her gelişinde yada benim her gidişimde deepfreeze den sebzeler veriyor. 
Tabi mevsimi olunca taze sebze yemeyi tercih ediyorum. 
Kışın bol bol karnabahar, pırasa, brokoli kereviz ve bunun gibi kış sebzeleri yedik. 
Bunları pişirince dolapta kileri hiç elleyemedim. 
O yüzden bu aralar onları tüketmek peşindeyim. Çünkü artık tazeler çıkmaya başlayacak hatta başladı.
Bugün canım salata istedi kısırla uğraşmamam dedim. 
Yeşillikleri yıka doğra falan :)
Ölçü kullanmadım hepsini göz kararı yaptım o yüzden ölçü yok sadece malzemeler var :)

TAVUKLU DÖVME SALATASI:

haşlanmış dövme
haşlanmış bezelye
1 adet tavuk küp küp doğranmış haşlanmış tavuk göğsü
dereotu
maydanoz
sumak
limon
sızma zeytinyağı
kekik
kırmızı pul biber

Saklama kabında kalan son dövmeyi yıkayıp düdüklü tencereye aldım. 
Üzerine bir miktar bezelye koydum. Bu miktar sizin ne kadar sevdiğiniz ile alakalı . 
Ama şunu unutmayın ki dövme neredeyse 2-3 katı oluyor bezelye aynı kalıyor.
Üzerine bolca suyunu ilave edip ocağa alıyoruz.
Bezelyenin kokusu çıkana kadar haşladım ki bezelye tam haşlanmıştı dövmeler de öyle hiç dağılmamıştı. 
Siz emin olamazsanız ayrı ayrı haşlayın.
Süzdükten sonra karıştırma kabıma aldım. 
İçine kalan malzemeleri ilave ettim ve güzelce karıştırdım. 
Lezzet kontrolü yaptığımda bu  kadar lezzetli bir şey çıkacağını tahmin etmedim açıkcası. 
Ama çok lezzetli olmuştu.
Yani bezelye ve dövmenin bu kadar yakışacağını tahmin bile edemezdim.

Benim tavsiyem sıcak yada ılık yemeniz. 
Böylece bezelye ve tavuk soğumamış ve lezzetlerini tam olarak anlamış olursunuz .
Şayet bu ikisini de seviyorsanız mutlaka ama mutlaka deneyin derim...

Sağlıcakla Kalın...

14 yorum:

  1. Sıcak Salata diyorsun. Eline sağlık, ne güzel olmuştur. Ben de deneyip yerken kulaklarını çınlatacağım. Öpüyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Sıcakken çok beğendim.
      Soğuduğunda tadı yavanlaştı :(
      Ama çınlat kulaklarımı.
      Bende öpüyorum.

      Sil
  2. mutfak perisi::))
    eline sağlık gülaycım,öpüyorum senii çokkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Senin kadar olamam ama ben :)
      Bizde seni :))))

      Sil
  3. gülaycığım...ellerine sağlık afiyet olsun.deneyeceğim.bende bulgur salatasını biliyordum. buda değişik bir tat sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol ablacım.
      Bu tarz doyurucu şeyler çok hoşuma gidiyor .
      Bazen aklıma ne eserse yada evde ne varsa bir şeyler çıkıyor :).
      Sevgiler benden ablacım :)

      Sil
  4. en sevdiğim yiyecekler salatalardır, mutlaka denemeliyim. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem sağlıklı hemde hafif :)
      Sevgiler benden :)

      Sil
  5. canım çok hafif vede besleyici bir salataya benziyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Gülay çok güzel bir tarif çocuklar açısından da çok besleyici deniycem, eline sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım severler.
      Teşekkür ederim Meltemim .
      Sevgiler...

      Sil
  7. tam benlik bir tarif.kesin yaparım.firezzada çok yerim bu salatadan.onlar yeşil mercimekde koyuyorlar haberin ola :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salata hele ki böyle içinde bol çeşit varsa yenmezmi :)
      Normalde yeşil mercimek koyuyorum ama değişiklik olsun dedim .
      Ama dediğim gibi sıcak lezzetliydi .
      Çok öptüm canım :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...