Sayfalar

11 Nis 2014

FELLAH KÖFTESİ

Keyifli Sofralar blogunun güzeller güzeli sahibesi sevgili Özlemin tarifi. 
Olduğu gibi aldım tarifi çünkü o kadar güzel anlatmış ki tekrar anlatmayı gereksiz buldum.
Şayet blogunu ziyaret ederseniz bol fotoğraf ile birlikte anlatımını görebilirsiniz...

Ben bu tarz yemeklerde salça çok kullanırım o yüzden acayip kırmızı çıkmıştı. 
Rengini açtım bu sefer bu hale geldi ama sevgili Özlemi ziyaret ederseniz çok daha güzelini göreceksiniz.
Bu arada ölçüleri tam tamına yaparsanız birebir tutuyor.
Çok güzel bir hamur oldu ...

FELLAH KÖFTESİ: 

Malzemeler

Köftelik Malzemeler
1 Su bardağı ince bulgur (Köftelik)
1/2 Su bardağı irmik
1,5 Su bardağı su
1 Tatlı kaşığı salça (biber salçası kullandım)
1 Adet yumurta
1/2 Su bardağı un
Tuz (2 Tatlı kaşığı koydum), Kimyon, Yenibahar, Karabiber

2 Litre kaynamış su
1 Adet Et bulyon

Sos için Malzemeler
3 Adet domates (rendelenecek)
6 Diş sarımsak (ezilecek)
1 Kahve fincanı sıvıyağ (Zeyinyağı kullandım)
1 Yemek kaşığı salça (Biber-domates karışık kullandım)
2 Yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz, Kuru nane, Pul biber

Servis için
Maydanoz yada dereotu
Dilerseniz yoğurt

Yapılışı
* Bulgur, İrmik ayıklanır ve 1,5 su bardağı su ile birlikte tencereye konur, en küçük ocağın, en kısık ateşinde suyunu çekene kadar pişirilir. Soğumaya bırakılır
* Un, yumurta, salça, tuz ve baharatlar eklenerek güzelce yoğrulur.
* Yanımıza ufak bir kasenin içinde su koyalım, arada elimizi ıslatarak, iyice özdeşleşen köfteden misket büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayalım. Ortasına işaret parmağımızı bastırıp düğme şeklini verelim.
* Tepsiye sıralayalım, üst üste gelmesinin bir sakıncası yok, sıcak suya girince açılacaktır.


Bu arada Sosumuzu hazırlayalım ki köfteler pişene kadar kıvamını alsın. 
* Tencereye sıvıyağı, sarımsakları ve salçayı koyup kavuralım. Rendelenmiş domatesleri de ekleyip, çiğ tadı gidene kadar pişirelim. Tuzunu, nane, pul biber ve nar ekşisini atıp, bir iki karıştırıp ocaktan alalım.

Köfteleri pişirelim
* Genişçe bir tencerede kaynayan suyun içine bulyonu koyup, eritelim. Ardından köftelerimizi atalım.
* Köfteler suyun yüzeyine çıkıp yüzmeye başladığında, kevgirle süzüp, servis tabağına alalım. (Benimkilerin pişmesi yaklaşık 10 dakika sürdü)


* Sıcak sosumuzu pişen köftelerin üzerine döküp karıştıralım. O minik çukurları iyi ki yapmışız, lezzetli sos içlerini ne güzel de doldurmuş. Üzerine maydanozları da koyduk mu tam resimlik oldular :)
* Dilerseniz bir kısmını benim gibi sosla değil de yoğurt ve pul biberle de tüketebilirsiniz. 
Yada altına yoğurt koyup üzerine köfte ve sos ile...

30 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :)
      Çok sağol canım .
      Sevgilerini aldım :)

      Sil
  2. Bizim buraların favori çay saati lezzetidir..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Olsa da yesek diyorum. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık cnm sen yaptığına göre eminim harikadır tadı.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım benim çok teşekkür ederim :)
      Çok öpüyorum :)

      Sil
  5. Eline sağlık Sevgili Gülay, nasıl severim;)) bir tabak uzattın kabul ediyorum;)) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Handan.
      Keşke yakın olsak da gerçekten uzatabilsem :)

      Sil
  6. elinize sağlık çok severim çok da güzel yaparım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo sizinde elinize sağlık.
      O zaman sizinde tarifinizi isteriz :)

      Sil
  7. ohh mis gibi gözüküyor canım çekti :)
    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, deneyecem bu köfteyi :)

    YanıtlaSil
  9. ay ben bunu hiç yemedim de yapmadım da gülaycım:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım . Ama bir bulgur sever olarak mutlaka denemelisin :)

      Sil
  10. Gülay sevdiğim bir yemek, sende o güzel ellerinle ne lezzetli yapmışsındır kimbilir afiyet olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Meltemim. Ama sen yapsan daha güzel olur :)

      Sil
  11. Ortaokula gittiğim dönemlerde denemiştim bu köfteyi.Aklıma geldi şimdi.Tabi benimki yenecek durumda değildi bu çok güzel gözüküyor.Yıllar sonra tekrar denemeliyim galiba::))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölçüsüz yapınca öyle oluyır bazen. Bu tarif tam ölçüsünde.
      Yani mutlaka dene :)

      Sil
  12. gülaycığım... ellerine sağlık afiyet olsun.benim çocukluk günlerim mersinde geçti.sen gelde bana...ben sana bir yapayım...şimdi başka memleketteyim. buradaki komşular ,arkadaşlar hep benden bunu isterler ben de çok severim.benimkinde irmik nar ekşisi yumurta et bulyon yok.. .bunu turp tere ile çok güzel gider birde böyle deneyım. sevgiler emel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denicem Emel ablacım. Çok öpüyorum.

      Sil
  13. Bu tarif süpermiş!
    Bulyonu attık mı benim gibi et yemeyenler için leziz bir alternatif olur!
    Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz lezzetli. Yani ben çok seviyorum. Umarım yapıp beğenirsin :)

      Sil
  14. Hic yemedim:( cok lezzetli oldugu belli..denemek isterim yapabilirsem..elinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yapabilirsin. Tarifi uygula hepsi bu . Seninde şimdiden ellerine sağlık. .

      Sil
  15. ahh çok severim ve çok yaparım hatta her gelen önceden sipariş veriyor illede fellah köftesi yap diye :) bu tarif biraz daha değişikmiş.not aldım bile.teşekkürler canımcım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hım bak bunu bilmem iyi oldu .
      O zaman yolumuz o taraflara düşerse ne isteyeceğim belli :)
      Miktar olarak az olduğu için ilk yapanlar için tam tutacak. Korkusuzca :)
      Ne demek canımcım :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...