Sayfalar

9 Şub 2014

OKUDUM 2014 / 9

GABRİEL GARZİA MARQUEZ
YÜZYILLIK YALNIZLIK


Yine biten bir kitap.
Ama daha okumam gereken 5 kitap daha var bu ay içerisinde. 
İnşallah okuyabilirim :)
Evet kitaba gelince..

Yüzyıllık Yalnızlık
Can Yayınları
464 sayfa

BENİM GÖRÜŞÜM:

Aslında okuması son derece keyifli bir kitap.
Yalnız benim ilk Marquez kitabım.
Tarzını hiç bilmediğim bir yazardı.
İlk başta çok ütopik geldi hikaye sonra baktım gerçek yaşama giriyor.
Önce biraz kafam karıştı ama sonra bu kitabın biraz hayal dünyası ve biraz da gerçeklik içerdiğini anladım.
Sizde okumak isterseniz. Tarzınıza da uyuyorsa okuyun derim.
Ütopik gerçeklik sizi bekliyor :)

YAZARIN KENDİ DİLİNDEN  KİTAP :

"Yüzyıllık Yalnızlık'ı yazmaya başladığımda, çocukluğumda beni etkilemiş olan her şeyi edebiyat aracılığıyla aktarabileceğim bir yol bulmak istiyordum. Çok kasvetli kocaman bir evde, toprak yiyen bir kız kardeş, geleceği sezen bir büyükanne ve mutlulukla çılgınlık arasında ayrım gözetmeyen, adları bir örnek bir yığın hısım akraba arasında geçen çocukluk günlerimi sanatsal bir dille ardımda bırakmaktı amacım. Yüzyıllık Yalnızlık'ı iki yıldan daha kısa bir sürede yazdım, ama yazı makinemin başına oturmadan önce bu kitap hakkında düşünmek on beş, on altı yılımı aldı. Büyükannem, en acımasız şeyleri, kılını bile kıpırdatmadan, sanki yalnızca gördüğü olağan şeylermiş gibi anlatırdı bana. Anlattığı öyküleri bu kadar değerli kılan şeyin, onun duygusuz tavrı ve imgelerindeki zenginlik olduğunu kavradım. Yüzyıllık Yalnızlık'ı büyükannemin işte bu yöntemini kullanarak yazdım. Bu romanı dikkat ve keyifle okuyan, hiç şaşırmayan sıradan insanlar tanıdım. Şaşırmadılar, çünkü ben onlara hayatlarında yeni olan bir şey anlatmamıştım, kitabımda gerçekliğe dayanmayan tek cümle bulamazsınız."



21 yorum:

  1. Ben bu kitabı ve yazarın başka kitaplarını okudum. Çok fazla hoşlandığım bir yazar diyemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz okuması zor bir kitap ama Ben sevdim :)

      Sil
  2. Yarım bıraktığım kitaplardan birisidir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yarım bırakamıyorum hiç bir kitabı.
      Ama evet biraz ağır :)

      Sil
  3. Kitabi da yazari da tanimam ama adi tam benlikmis:)

    YanıtlaSil
  4. iyi misin yaa sesin çıkmıyoo :)

    YanıtlaSil
  5. Kolera Günlerinde Aşk kitabını okumuştum yazarın ve beğenmiştim.Bu kitabı da okumak istiyorum, paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz ağır bir dili var yalnız. Öyle su gibi akmıyor. Ama ben yine de sevdim..

      Sil
  6. bu güzel de kırmızı pazartesi var bi dee nefiis.:)

    YanıtlaSil
  7. Yazı tarzını ve tekniğini bilmediğim bir yazar okumak işte ben böyle kitaplara hep ön yargıyla başlarım acaba yazı anlaşılır bir şekilde mi bir kaç defa dönüp tekrar mı okuyucağım sayfayı diye . :) Gerçek ve Hayal arası bir kitap ilginç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada zor anlaşılabiliniyor doğru. Ama bence her yazara bir şans verilmeli:)

      Sil
  8. sevgiliarkadaşım,gülaycım
    toparlanıyorum,teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  9. kafa bi milyon,bloğuna girip eski mesajını görmüşüm,sonra da 1 haftalık mail atmışım sana:))
    pehhh
    günaydın gülaycım,ban da :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın tatlım. Sanada benim gibi gün erken aymış :))))))
      Sen seviyoruz ve hep gülmeni istiyoruz.
      Sevgiler :)

      Sil
  10. Ben akıcı dili olan kitaplardan hoşlanıyorum.Kitabın dili ağır olunca çok yavaş ilerliyor.Sıkılıyorum.Paylaşım için teşekkürler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyleyim aslında canım. Ve evet ağır bir dili var. Biraz yavaş okundu. Bütün kitapları bu şekilde mi bilmiyorum ama merak ettirdi beni . Sonu ne olacak diye...
      Rica ederim ...

      Sil
  11. yıllar önce okumuş ve çok sevmiştim.bende adını hatırlamadığım başak bir kitabı daha var yine can yayınlarından.tavsiye ederim.keyifli okumalar canımcım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Bir kaç kitabını da okuyacağım mutlaka.

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...