Sayfalar

2 Oca 2014

Buz ve Ateşin Şarkısı 5. Kitap - Ejderhaların Dansı Kısım 1


Selam... 
Aslında 2013 de okunan ve biten son kitap. 
Ama yayınlamak şimdiye kısmet oldu:)
Ve tabiiii Pinuccianın okuma şenliği için okunan bir kitap...
Bu seri anlaşıldığı gibi biraz daha Daenerys Targaryen , Jon Snow ve Tyrion Lannister ağırlıklıydı.
Kitap her zaman ki gibi okutuyor kendini.
Gelin şimdi bu üç karakteri biraz daha yakından tanıyalım...

DAENERYS TARGARYEN


Filmde abisi Viserys ile sefil bir durumdayken sırf bir orduya sahip olabilmek için Khal Drogo ile evlendirildi.
Daenerys küçük bir kız ve sürekli abisinin korkusuyla yaşayarak evlenmek zorunda kaldı.
Fakat her şey düşündüğünden biraz daha farklı oldu.
Abisi onu hep aşağılar ve hiçe sayarken o Khal ile evlendikten sonra Khalessi olmuştu ve herkes tarafından saygı duyuluyordu.
Bu arada düğün hediyesi olarak ona 3 adet taşlaşmış ejderha yumurtası verilmişti. 
Abisi öldürüldü. Kocası ölümcül bir yara aldı ve gelenek olarak yakılınca Daenerys ejderha yumurtaları ile ateşe girdi . O ve ejderhaları yeniden doğmuştu.
O günden sonra  Daeynerys Fırtınadoğan lakabından sonra Ejderhaların annesi lakabını da almış oldu.
Sonra mı ???
Artık ya okuyun ya da izleyin ...

JON SNOW 

Aslında Jon Stark ama bir piç olduğu için kışyarında piçlerin soyadları Snow dur.
Aslında annesi ile ilgili hala çok fazla soru işareti var.
Benimde bir kaç teorim var ama göreceğiz...
Kışyarında herkes tarafından sevilirken sadece Lady Catelyn tarafından sevilmezdi !!! ( bence buda bir muamma) Kocasının ihanetini hatırlattığı için sürekli ondan kaçar yada yok sayardı.
O da karga olan amcası Benjen Stark ile Sura gidip yeminli bir kardeş olmak ister.
Ve olur da . Peki başka???
Jon'u bekleyen daha çook şey vardır.
Haydi ama üşenmeyin de kitaplarını alıp okuyun....

TYRİON LANNİSTER


Tyrion Lannister bir cüce olarak dünyaya gelmiş ve doğarken annesinin ölümüne sebep olmuştur.
Bu yüzden babası tarafından pek sevilmez. Aslında bütün diyarlarda pek sevilmez.
Lakaplarından biri İblistir. O ise sürekli okuyarak bilgilenmek ve sivri dili sayesinde kendini ön plana çıkartmakta.
Jon Snow Sura giderken Tyrion ona arkadaşlık etmiştir. Böylece Stark ve Lannisterler arasında dost olan ilk kişilerdir.
Lakin Sura gitmeden önce Jon Snow'un küçük kardeşi Bran'ın başına gelen talihsiz olaydan dolayı suçlanmış ve Starkların düşmanı olmuştur.
Sonra kendi yeğeni ve Kral Joffrey'i öldürme suçu ile yargılanmşı ve abisi tarafından zindandan kaçırılmıştır. 
Kaçarken rahat duramamış ve babasından intikam almak için odasına gizlice girip onu arbalet ile vurmuş ve öldürmüştür.
Böylece bütün diyarda kral katili ve akraba katili lakaplarını da almıştır.
Ben bu karakteri çok seviyorum ve başına daha neler gelecek çok merak ediyorum...

BASINDA NELER YAZILMIŞ...

Buz ve Ateşin Şarkısı 5. Kitap - Ejderhaların Dansı Kısım 1

Kötülüğün yükseldiği bir vakitte olaylar; kanunsuzların, rahiplerin, askerlerin, derideğiştirenlerin, asillerin ve kölelerin büyük roller oynadığı bir sahnede geçmektedir. En zorlu dans, Ejderhaların Dansı başlamaktadır.

Daenerys Targaryen, toz ve ölüm dolu topraklar üzerinde hüküm sürmektedir. Tyrion Lannister, yeni müttefikler edinmiş, bilinmezlerle dolu bir serüvene çıkmıştır. Donmuş kuzeyde Jon Kar, Surun ötesinden gelen buzdan düşmanlarla ve en yakınları arasından hasımlarla karşı karşıyadır.

Yedi Krallıkın akıbeti, uçurumların kenarındadır...

"Fantastik edebiyat tarihinin en iyi serilerinden."
Los Angeles Times

"Edebiyat dervişi George Martin... Çok yaşa!"
The New York Times

"Ejderhaların Dansı, olması gerektiği gibi bir epik fantastik eser: tutku dolu, merak uyandıran, tatmin edici derecede detaylı, güzelce hayal edilmiş."
The Washington Post

"Buz ve Ateşin şarkısı sağlam bir şekilde çok satanlar listelerinde çünkü muhtemelen en iyi fantastik seri."
Detroit Free Press

17 yorum:

  1. bir iki kez diziye göz ucuyla bakmıştım tabi başını falan seyretmediğimden çok da bişey anlamamıştım.kitabını okumayı tercih ederim aslında :) kalemine sağlık canım çok güzel bir tanıtım yazısı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baştan bakmazsan pek anlaşılmıyor maalesef canım.
      Ama şöyle söylim kitap daha sert .
      Dizi biraz daha yumuşatılmış versiyonu:)
      Ay çok uğraştım yazmaya :)
      Artık daha dikkatlı ve biraz daha ayrıntı verme niyetindeyim :)
      Çok öpüyorum :)

      Sil
  2. Cidden çok merak ediyorum bu seriyi.. Bence de tam benim tarzım..
    Ah inşallah çabucak sıra gelir benim de okumaya..:))
    Sevgiler canım..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah ama müstehcenlik bayağı var :)
      Ona göre :)))
      Keşke yakın olsaydik kitaplarımızı değiştire değiştire okurduk :)
      Sevgiler :)

      Sil
  3. Diziyi 3. sezonda bıraktım. İçim kaldırmadı yani. Ama kitaplara devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Ben okuduğumu izlemesem yada izlediğimi okumasam olmuyor.
      Yarım kalmış hissediyorum:)

      Sil
  4. bu kitaplar hiç bitmiyo kiiii nası bitiriyon yaaa. çok uzun serileeer.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şİmdilik tek kitap kaldı.
      Bitiyor hemde bir solukta.
      Yeni seri nasıl beklenecek ki :)

      Sil
  5. Ejderhanin dansi kitaplarinin ozetini yazabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  6. Ejderhanin dansi kitaplarinin ozetini yazabilir misiniz? Her halde 5.sezon o olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evey 5. Sezon olacak.
      Şu anda ikinci kısmı okuyorum.
      Senin için ikinci kısım bitince ufak bir özet geçerim :)

      Sil
  7. Çok teşekkür ederim :) Bu vesile ile tanıştığım için çok memnun oldum :) Ben Kazakistan'da oturuyorum, bizde o son kitabı bulmak biraz zor şu an.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende memnun oldum :)
      Aa ilginç . Bu kadar çok satan bir kitap.
      Zaten okudukça Daenerys ve Jonun ama kaeakterler olduğu iyice anlaşılıyor. O zaman diziyi de 2 sezon daha uzatabilirler. İnşallah :)))
      Bu arada bir blogger arkadaşımızın okuma etkinliği var. Katılmak istermisin ?? Ayrıntılar cumartesi günkü postumdaydı.

      Sil
  8. 6.kitap yazılıyor yayınlanmadı, 7.kitap içeriği yazarın beyninde dolaşıyormuş. 7.kitap son kitapmış. Sonunda Daenerys Jon Snowla birlikte ölülerle savaşıp yenecekmiş ve ikisi evlenip dans edecekmiş, böylece ateş ve buzun dansı olmuş olur diyorlar bazıları.

    YanıtlaSil
  9. Cumertesi gunki postunuza ulasamadim veya bana yol haritasini gosterseniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://gulaycansever.blogspot.com.tr/2014/06/ayine-okudum-29.html?m=1
      Daha son kitabı bitiremedim. Onunla ilgili bir post yok :)

      Sil
  10. Merhaba nasılsınız? İşleriniz nasıl gidiyor? Kitabı bitirebildiniz mi? Özet geçecektiniz :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...