Sayfalar

13 Eki 2013

Kolay Tavuk Dürüm


İyi pazarlar arkadaşlar...
 
Bayrama az bir zaman kalmışken size güzel mi güzel, kolay mı kolay bir tarif sunuyorum.
Daha önce yapan olmuş mu bilmiyorum ama birden aklıma geldi.
İnanın çok kolay ve çok güzel üstelik göz dolduran bir tarif oldu :)



Malzemelerimiz çok basit.
Kişi sayısına göre yufka.
İnanın bir yufka gayet doyurucu oluyor....
1 tavuk göğsü
sıvı yağ
1 adet soğan
1-2 adet kırmızı biber
1-2 adet yeşil biber
tuz
karabiber
köri
kuru toz domates ( isteğe bağlı)
 
Her bir yufkayı gözleme yapar gibi katlıyoruz hatta biraz daha büyük katlıyoruz ki sarması kolay olsun.
Benim dumansız ızgaram var o yüzden onun yüzeyini hafif yağladım ve iki tarafını pişirdim.
Siz tavanızın büyüklüğünde yaparsanız çok da güzel olur.
Sadece çok yağlamayın.


Tavamıza önce küp küp doğranmış soğanı alıyoruz ve sıvı yağı ile hafif öldürüyoruz.
Sonra sırası ile biberleri ve kuşbaşı doğradığımız tavuğumuzu ekleriz.
gerekli baharatları da ekledikten sonra biraz kapağı kapalı pişirir biraz sulandığında kapağı açık suyunu çekmesini bekleriz.
En son kuru domates tozu ekleriz.


Burada pişmiş yufkamız var.
Bizim lavaşımız yerine geçecek yufkamız.

 
Bir ucuna tavuğumuzu yayar ve dürüm yaparız.

 
İşte dürüm yapılmış hali ....

 
Yanında göbek marul salatası ile...

 

 
Bu tabağı size yaptım arkadaşlar afiyet olsun...
İnanın tek yufka ile bile doyacaksınız.
İyi pazarlar size ....

6 yorum:

  1. Nefis olmuş,ellerine sağlık Gülaycım..İyi bayramlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Nursencim ben yaptım diye demiyorum ama öyle oldu :)

      Sil
  2. İnanılmaz güzel bir tarif, süper bir fikir..
    Yufka olayı çok hoşuma gitti Gülaycığım..
    Ben de tavukta köri kullanmayı seviyorum çok nefis bir tat katıyor tavuğa..:))
    Ama yufkaya bu şekilde sarıp servis yapma fikri inanılmaz mükemmel..
    Ellerine sağlık.
    İlk fırsatta deneyeceğim..:))
    Sevgiler öpüyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım arkadaşım.
      Evet yufka çok güzel ve pratik oldu :)
      Ah evet köri artık vazgeçilmezim oldu diyebilirim :)
      Evet bu yufka ile daha çok fikir çıkar gibime geliyor sen ne dersin :)
      Sabırsızlıkla sonuçlarını bekliyorum canım :)
      Bende kocaman kocaman öpüyorum :)

      Sil
  3. hımmm nefis görünüyor.uzuuun zamandır tavuk yememeye yedirmememeye çalışıyorum evdekilere.ama oğluşum çok seviyor.köy tavuğu aldığımda deneyebilirim.teşekkürler canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi köy tavuğu diye satılıyor artık tavukçularda ama ne kadar emin olabiliriz ???
      Tanıdık bildik yerden almak lazım...
      Yufka ile dürüm çok pratik. Şiş yapıp arasına koyabilirsin yada et :)
      Rica ederim :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...