Sayfalar

28 Ağu 2013

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASÜLYE



 
Tam zamanı değilmi :)
Yemesi büyük bir zevk benim için hemde her türlüsünü :)
 

Pazardan aldığım köylü bir amca var.
Pazarın genelinden biraz daha fiyatlı ama fasülye yediğimi anlıyorum.
Hani tabir yerindeyse su gibi....
 
Şİmdi gelelim tarife.
 
Bakalım benim yapışımı beğenecekmisiniz.
Öncelikle şunu belirteyim ben uzun zamandır çok gerekmedikçe soğan kavurmuyorum bütün malzemeleri çiğden koyup pişiriyorum.
En azından daha sağlıklı oluyor....
 
 
ZEYTİNYAĞLI TAZE FASÜLYE:
 
1 kg. taze fasülye
2-3 adet soğan
3-4 adet domates
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
tuz
toz şeker ( Toz şeker bence daha lezzetli yapıyor)
 
YAPILIŞI:
 
Fasülyeleri ayıklamadan önce yıkıyorum ben.
Bence daha sağlıklı bu şekilde.
 
Neyse en alta fasülyeleri yerleştiriyorum.
Üzerine doğranmış soğanları ve rendelenmiş domatesi ilave ediyorum.
Dmak tadınıza göre tuz ve toz şeker  ekleyip üzerine 1 kaşık sızma zeytin yağı ilave edip kapağını kapatıyoruz.
Su koymuyoruz çünkü fasülye zaten taze ve sulu .
Domates rendesi de sulandırıyor.
Ama belki sizin fasülyeniz su çeken cinstir.
O yüzden pişirirken kontrollü pişirin.
Şayet pişmemişse sıcak su ilave edebilirsiniz.
Yada pratik bir yöntem bilmeyenler için.
Tencerenin kapağı ısındığı için kapağı ile su ilave ederseniz soğuk su ısınmış olacağı için sebzeyi sertleştirmeyecek.
Ben altı kısık en küçük ocağa koyup pişene kadar pişiriyorum.
Yemek piştikten sonra ve ocağın altını kapattıktan sonra kalan zeytinyağını da şöyle bir gezdirip kapağını kapatıyorum....
 
Ay yine ne çok uzattım değilmi.
Bir de beni yemek kitabı yazarken düşünsenize.
20 tarif yazmaya kalksam zaten ansiklopedi kadar olur :)
 
Sağlıcakla kalın....
Sevgilerimle....
 

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık nefis görünüyor. Nasıl canım çekti bayılırım taze fasulyeye. Genel de ben de kavurmadan yapıyorum daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum...:)
    Sevgilerimi bıraktımmmmm....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede daha sağlıklı :)
      Seninde ellerine sağlık :)
      Sevgiler canım...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...