Sayfalar

26 Tem 2013

Buharda Mantı Börek



Bu nasıl bir isim dediğinizi duyar gibiyim.
Kusura bakmayın :(
Adını tam bilmediğim için yazmadım.
Annemlerde tam hatırlamadıkları için bu şekilde yazdım. Şayet siz biliyorsanız bana yazar mısınız ki değiştireyim :)

Pazar günü annem ve Necla abla'ya davetliydik. Kendisi annemin kiracısı daha önce bahsetmiştim hatırlayanlarınız vardır belki :)
Pazar günü iftara gidince Necla abladan bunu istedim ama beraber yapalım dedik. Annemle ikisi ayrı ayrı bir şeyler yaptılar ve beraber yedik...
Böylece herkes birbirini davet etmiş oldu :)



Sizin için yapım aşamalarını tek tek fotoğrafladım hatta videoya bile çektim ki yapmak isteyenlere kolaylık olsun :)
Bu arada tadı nasıl diyenlere isterseniz yoğurt ile tüketebilirsiniz o zaman daha mantı vari oluyor.
Sade daha çok su böreğini andırıyor.
Bunu yaparken illaki kıymalı yapmaya gerek yok diye düşünüyorum :)Peynirli, ıspanaklı yada patatesli olabilir ne dersiniz:)
Bu projeler de ileri ki zamanlarda gelecek :)
Önce malzemeler :

Hamur malzemeleri :
6 bardak un
3 yumurta
1 silme yemek kaşığı tuz
1 bardak  + 3 kaşık su ( 1 bardak tan sonraki suyu duruma bakarak ilave edersiniz)

İç harcı:
800 gr kıyma
3 adet büyük soğan
4 adet patates
tuz
karabiber
pul biber
kimyon
nane

Yağlamak için 1 su bardağı sıvı yağ


Yapılışı :

Hamurumuzu yoğururuz.

15-20 Dakika dinlendiririz.

İç malzemelerimizi hazırlarız. Soğan küçük küçük doğranır. Patates rendelenir .Baharatı eklenir ve hazır bekler.

Hamur 4 parçaya bölünür. Çünkü Necla ablanın buhar tenceresi 4 katlı .

Önce merdaneyle büyütürüz.
 Sonra oklavayla açmaya devam ederiz.

Hamurumuzun her yerini elimizle yağlarız.



Mantı tenceresinin katları da yağlanır.

Tamamen yağlanmış içini almaya hazır.

İçini önce parça parça koyarız.

Sonra içimizi güzelce yayarız.

Bu şekilde katlarız.

Ve tencerenin katına koyarız.
Kaynamış suyun üzerine oturtup altı kısık olarak 45 dakika pişiririz.





Şimdi diyeceksiniz ki benim tencerem yok. Eğer edinmek isterseniz internette mantı tenceresi diye aratırsanız çok uygun fiyata var.
Olmadı bazı çelik tencere setlerinde içinde delikli buhar katmanı oluyor.
Hiç bir şey yoksa arkadaşlar buhar sepetleri var. 
Anneler bilir bebeklere sebze pişirmek için kullanırlar. Onu kullanabilirsiniz. Onu yaparken bu şekilde geniş değilde kol böreği gibi sarar ve sepete dolarız.






8 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. emege gecenlerın elıne sağlık değısık bır tarıfmıs not aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik ve güzel. Senin elinden çıkmışını görmek için sabırsızlanıyorum canım :)

      Sil
  5. kızkardeşimin kayınvaldesi benzerini yapıyor.değişik bir adı var : loğman.biraz itici bir isim.:)) ama tenceresi özel bir kaç katlı bişety.ama tadı çok güzel oluyordu.ona benziyor bu verdiğin tarif ama onlar tek tek yapıyorlardı.

    YanıtlaSil
  6. Vallahi bu millet kendini aşmış bu konuda. Hep hamur işi yapıyorlar ama bizim gibi kızartma yada haşlama değil . Bu şekilde buharda.
    Hepsinin de farklı farklı ismi var.
    O dediğini de nette görmüştüm. Bu daha kolayı :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...