Sayfalar

8 Haz 2013

KARDEŞ TÜRKÜLER

Bir süre yazmama kararı aldım ama baktım olmuyor. Sanki 40 yıllık blogerimde yazmadan duramıyorum. Şu kısacık zamanda nasıl alıştım buraya ve sizlere. Sabah acaba kimler neler paylaşmış derken sevgili Özlem (kedimin hobi defteri) bu güzel klibi yayınlamış. Ben yayınlamasam olumu .OLMAZ.



Kardeş Türküler, 1993 yılında Boğaziçi Üniversitesi'nin müzik birimi tarafından hazırlanan bir konser çalışmasının adı olarak gündeme geldi. Anadolu halk şarkılarını, kendi kültürel yapılarını baz alarak orijinal dilleriyle yorumlamaya çalışan bu proje, ana olarak dört bölümden,Türk, Kürt, Azeri ve Ermeni şarkılarından oluşuyordu. Bu çıkış, politik anlamda 'kardeşlik içinde bir arada yaşama' ilkesine dayanarak, halklar arasında yaratılmaya çalışılan kutuplaşma ve gerilime müzikal düzlemde cevaplar geliştirmeye çalışıyordu. Daha sonraki dönemlerde Kardeş Türküler çalışması, değişik kültürlere ait şarkılara da yönelerek repertuarını genişletmeye başladı: Laz, Gürcü, Çerkez, Çingene, Makedon, Alevi, vs. ezgileri, müzik topluluğunun oluşturmaya çalıştığı düzenleme anlayışı içinde biçimlendirilerek icra edildi.

Devamı ve kaynak

2 yorum:

  1. O kadar sverim ki Kardeş Türküleri.. Hatta Antakya da iken konserine gitmişliğim ve hatta hemşerim Solist Feryal hanım ile tanışmışlığım vardır..:))
    Ne güzel ti ye almışlar mizahi tarafları ne kadar yüksek..
    Eh işte bu ince esprileri yapmak da ince bir zeka işi.. Öyle çıkıp tencere tava, Hep aynı hava demekle olmuyor demek ki..)))
    arkadaşım selam ve sevgilerimle..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben en çok klibin sonunu beğendim. tamamı çık güzel ama en sonda şarkı bitik mahalleli alkışladı ya . Nasıl bir mutluluk-şaşkınlık ifadesi vardı suratlarında.
      Haklısın canım ama ağzı olan konuşuyor. Bizler çok yorumda bulunmadan ya bir şeyler paylaşıyoruz ya paylaşmıyoruz. başka bloglara bakıyorum inanamıyorum.
      bendende sana sevgiler saygılar canım...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...