Sayfalar

31 May 2013

KISIR VE EKÜRİSİ TURŞU

Hayırlı cumalar arkadaşlar...
Biliyorum biraz geç kaldım cumalaşmak için ama ancak fırsat buldum...
Bugün menüde kısır var. Ekürisi turşu da olmazsa olmazı...Haydi lafı uazatmadan tarife geçiyorum...
 
 

MALZEMELER:

1 bardak ince bulgur
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
4-5 dal kıvırcık
2 adet taze soğan
maydanoz
sıvı yağ
limon
tuz
nane
1 diş sarımsak (isteğe bağlı)


YAPILIŞI:
Bulguru ıslatmak için ölçü vermiyorum çünkü bire bir tutan bir ölçü yok burada sizin göz kararınıza güveniyorum..
İnce bulguru derin bir kabın içine alırız üzerine 1 tatlı kaşığı tuz serpip üstünü geçecek kadar (fazlası değil) kaynamış su ilave eder ve ağzını kapatırız. Biz kapatana kadar suyunu çekmeye başlamıştır.  Kıvırcıkları ve taze soğanları ince ince kıyarız. Limonumu sıkar ve hazır olarak tutarız.  Bulgur ılındığı zaman üzerine önce salçaları koyarız salçaların üzerine limonumuzu dökeriz ki salça rengini salsın. Malzemelerimizi elle yoğurmaya başlarız bulgur salçayı tam olarak yediğinde içine yeşillikleri ilave ederiz ve tekrar yoğururuz. Yağını da ekledikden sonra tadına bakarız her şeyi tamamsa servis ederiz.
AFİYET OLSUN


6 yorum:

  1. Gülaycığım ben koşarak hatta kendimi ışınlayarak oraya geliyorum.. Hepsini bitirmeyin bana da bir tabak ayırın arkadaşım..:))
    En sevdiğim şeyi yapmışsın ellerine sağlık arkadaşım..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen gel özlem tabağını ayırdık :) EE işin içinde bulgur olunca sevmezmisin :)

      Sil
  2. Bir tabakta bize yollasan,nasıl severim bir bilsen..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Ay keşke yakın olsak da hafta da bir kısır günü yapsak yada yaptıklarımızdan birbirimize yollasan ne şenlik olurdu :)

      Sil
  3. elıne sağlık bende ısterım

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...