Sayfalar

29 Nis 2013

Fırında Mantar






Selam arkadaşlar. Bugün pazartesi haftanın başı . İnsan çalışmayınca pek bunları dert etmiyor :) yani benim gibi ... Bugün benim pazarım vardı. Eşimle beraber sabah pazara gittik . artık yavaş yavaş yaz sebze ve meyveleri çıkmaya başlamıştı. Diyeceksiniz ki hiç eksik oldu mu aslında hayır olmadı ama sizde benim gibi her şeyi mevsiminde yemekten yanaysanız o zaman daha yeni almaya başlamışsınızdır. Charliston biberler ve köy biberleri harika görünüyordu dayanamadım aldım. Normalde artık pek kızartma yapmıyorum fakat yazın geldiğini bence en güzel kızartmayla anlayabilir. üzerine de mis gibi sarımsaklı yoğurt yada domates sos. Neyse vereceğim tarifle de hiç alakası yok yazdıklarımın :) Geçelim tarife


Fırında Mantar ( Ablamın tarifi ile)

Herkes fırında kaşarlı mantarı çok sever inanırım ama nedense yapımı ne kadar kolaysa pişirmesi o kadar uzun. Peki bunun kolay bir yolu var desem . Evet çok kolay ve inanılmaz lezzetli. Tamam tamam ver artık tarifi dediğinizi duyar gibiyim .

Malzemeler ( 2 kişilik )

  • Yarım kg. kültür mantarı
  • 1 kase veya arzuya göre kaşar peyniri
  • yarım kaşık tereyağı
  • tuz,karabiber


Yapılışı:

Önce bir tencere su koyup kaynaması içi nocağa alırız diğer yandan  mantarları istediğiniz şekilde temizlersiniz büyükleri 4 parçaya küçükleri 2 parçaya böleriz.Su kaynamaya başladığında içine biraz tuz ve limon ekleriz. (limon burda mantar kararmasın diye konuluyor) Makarna haşlar gibi haşlarız. Yumuşadıktan sonra ocaktan alıp süzeriz. Güveç yada fırına dayanıklı bir kabın dibini tereyağımız ile yağlarız. içine mantarlarımızı ,tuz karabiberi ve en son üzerine rende kaşarı ekler ve doğruca fırına veririz. Üzerini istediğiniz kadar kızartıp sofraya getirip afiyetle yersiniz ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...